مقاله
شایستگی‌های مدیر فروش

شایستگی‌های مدیر فروش

توسعه مدل های شایستگی برای مدیر فروش بر اساس رویکرد زمینه‌ای در واحدهای خرده فروشی در زیمبابوه

 

دبرا[۱] (۲۰۲۱) در مقاله خود با عنوان “‘توسعه مدل های شایستگی برای مدیر فروش بر اساس رویکرد زمینه‌ای در واحدهای خرده فروشی در زیمبابوه”، به الگویی برای شایستگی مدیران فروش بخش خرده فروشی در شرکت‌های خدماتی شرکت‌های تولیدی در کشور زیمبابوه رسید. توسعه مدل‌های شایستگی در حرفه مدیریت فروش با استفاده از رویکرد زمینه‌ای در واحدهای خرده‌فروشی در زیمبابوه نشان می‌دهد که شایستگی مدیر فروش کلید کسب مزیت رقابتی توسط شرکت‌های خرده‌فروشی است. با تکامل مدل های بازاریابی برای پاسخ به بازار آزاد، تغییراتی در الزامات شایستگی و کارکردهایی وجود دارد که افراد باید در آنها برای موفقیت در آینده بازی کنند و در نتیجه انواع جدیدی از متخصصان فروش ظاهر شوند. مدیران فروش نقش مهمی را در نهادهای خرده فروشی در انتقال ارزش افزوده به مشتری ایفا می کنند و نحوه ایفای این نقش مستقیماً تحت تأثیر مدیران فروش است که مهمترین عنصر در نیروی فروش مولد است. هدف از این تحقیق ترکیب شایستگی مدیر فروش بر اساس رویکرد زمینه‌ای در واحدهای خرده فروشی در زیمبابوه بود که می تواند به بهبود، عملکرد تیم، افراد و شرکت های خرده فروشی کمک کند و استفاده های تحسین شده ای از مدل شایستگی ایجاد کند که می تواند به عنوان راهنمای الزامات مدیریت منابع انسانی (HRM) برای افزایش سطح اثربخشی نیروی فروش به کار گرفته شود. این مطالعه بر اساس نظریه زمینه ای است که توسط تعامل گرایی نمادین در هنگام ورود به یک محیط تحقیق و هر موضوع تحقیق برای آشنایی با رفتار خاص در سطوح نمادین و تعاملی شکل می گیرد. در نهایت، این مقاله به گونه‌ای به شرکت‌های خرده‌فروشی در زیمبابوه توصیه می‌کند، که می‌تواند چالش‌های توسعه یک مدل شایستگی برای مدیران فروش بر اساس رویکرد زمینه‌ای در واحدهای خرده‌فروشی در زیمبابوه را بررسی کند.

[۱] Desmond Debrah

 

 

دانلود نسخه pdf کامل مقاله، از سایت دکتر پاپک:


دیدگاهتان را بنویسید

×

درود بر شما

تماس مستقیم:

×