اثرات بازاریابی سبز
اثرات بازاریابی سبز
علی عربی و کاظمی (۱۳۹۹) درپژوهش خود با عنوان “تأثیر متقابل جهت گیری بازاریابی سبز استراتژیک و بازاریابی سبز داخلی بر مزیت رقابتی” از جمعیت ۵۵۱ نفره شرکت باریج اسانس، بنا بر فرمول کوکران تعداد ۲۲۵ نفر را به عنوان نمونه آماری درنظر گرفته و طی یک پرسشنامه استاندارد ۳۷ پرسشی لیکرتی که دارای روایی سوری و پایایی آلفای کرونباخ داشت، به این نتیجه رسیدند که اثر مثبت گرایش به بازاریابی سبز استراتژیک بر مزیت رقابتی زمانی که گرایش به بازاریابی سبز داخلی بیشتر باشد، بالاتر است. همچنین، مسئولیت اجتماعی شرکت و فشارهای زیست محیطی ذینفعان بر گرایش به بازاریابی سبز استراتژیک تاثیر دارد. گرایش به بازاریابی سبز استراتژیک بر مزیت رقابتی تاثیر دارد و همچنین از طریق مزیت رقابتی بر عملکرد مالی نیز تاثیر مثبت دارد.
دانلود نسخه pdf کامل مقاله، از سایت دکتر پاپک: