مقاله
شایستگی‌های فروشنده‌های بیمه عمر

شایستگی‌های فروشنده‌های بیمه عمر

تاثیر شایستگی‏های فروشندگان بر عملکرد نیروی فروش بیمه عمر شهر تهران

 

کاظم پور (۱۳۹۷) در پایان‏ نامه کارشناسی ارشد خود تحت عنوان “تاثیر شایستگی‏‌های فروشندگان بر عملکرد نیروی فروش بیمه عمر شهر تهران”، به بررسی تاثیر شایستگی‏‌های فروشندگان بیمه عمر بر عملکرد و تعیین اثر فروش گرایی و مشتری گرایی بر این رابطه، در شهر تهران پرداخت.

این پژوهش توصیفی تحلیلی روی ۴۲۲ فروشنده فعال بیمه عمر در تهران انجام شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بوده که شامل سه بخش شایستگی‏‌های فروشندگان، فروش گرایی/ مشتری گرایی و ارزیابی عملکرد است. شایستگی‏‌های فروشندگان شامل سه بعد بین فردی، فروشندگی و شایستگی حرفه‏‌ای می‏‌باشد.

در این مطالعه با استفاده از روش معادلات ساختاری و نرم افزار‏های SPSS و XLSTATE و PLS رابطه بین شایستگی‏‌های فروشندگان و عملکرد آنها و همچنین اثر تعدیل‌گری فروش گرایی/ مشتری گرایی بر این رابطه مورد آزمون قرار گرفته است. بر اساس نتایج آزمون فرضیه‏‌ها، مشخص شد شایستگی‏‌های فروشندگان، مشتری گرایی و فروش گرایی بر عملکرد تاثیر مثبت و مستقیم دارد و مشتری گرایی، رابطه بین شایستگی‏‌ها و عملکرد را تعدیل می‏‌کند. هم چنین اینکه فروش گرایی در رابطه بین شایستگی‏‌ها و عملکرد تاثیر معناداری ندارد ولی بعد شایستگی حرفه‏‌ای بر رابطه بین شایستگی‏‌ها و عملکرد تاثیر گذار است.

 

 

استناد:

کاظم پور، مریم. (۱۳۹۷). تاثیر شایستگی های فروشندگان بر عملکرد نیروی فروش بیمه عمر شهر تهران. پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد. رشته: مدیریت – مدیریت بازرگانی بازاریابی. استاد راهنما: محمدعلی بابایی زکلیکی استاد مشاور: منیژه حقیقی نسب. دانشگاه الزهرا (س)، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی.

 

دانلود نسخه pdf کامل مقاله، از سایت دکتر پاپک:


دیدگاهتان را بنویسید

×

درود بر شما

تماس مستقیم:

×