الگوی شایستگی مدیران فروش
روش شناسی ایجاد الگوی شایستگی مدیران فروش
هورواتووا و همکاران[۱] (۲۰۱۹) در مقاله خود با عنوان “پیشنهاد روششناسی ایجاد مدلهای شایستگی و مدل شایستگی برای سمت مدیر فروش در یک سازمان صنعتی با استفاده از روش AHP و روش ساعتی در تعیین وزن”، با معرفی و استفاده از روش تعیین وزن ساعتی، و روش مقایسات زوجی AHP، جهت کمک به واحد منابع انسانی شرکتهای صنعتی در راستای انتخاب، انتصاب و رشد مدیران فروش آنها، الگویی ۳ مقولهای با ۱۴ شاخص طراحی و ارایه نمودند. هدف این مقاله ایجاد یک مدل شایستگی برای موقعیت یک مدیر فروش در یک سازمان صنعتی با توجه به روش پیشنهادی ایجاد مدلهای شایستگی است. مدل شایستگی با استفاده از روش AHP و روش ساعتی برای تعیین وزن ایجاد خواهد شد. در قسمت مقدماتی مقاله به طور مختصر موضوع شایستگی ها و مدل های شایستگی توضیح داده شده و سپس روش های مورد استفاده توضیح داده شده است. بخش کاربردی مقاله روش شناسی ایجاد مدل شایستگی و فرآیند ایجاد مدل شایستگی برای موقعیت مدیر فروش را تشریح می کند. روش پیشنهادی برای ایجاد مدل های شایستگی می تواند در سازمان هایی با تخصص های مختلف و برای هر موقعیت شغلی مورد استفاده قرار گیرد. مدلهای شایستگی ایجاد شده را میتوان عمدتاً برای انتخاب کارکنان، آموزش و توسعه، ارزیابی کارکنان و پاداش استفاده کرد.
[۱] Petra Horvathova & Andrea Copıkova and Katerina Mokra
دانلود نسخه pdf کامل مقاله، از سایت دکتر پاپک: