مقاله
مدل ارزیابی عملکرد کارکنان بخش فروش

مدل ارزیابی عملکرد کارکنان بخش فروش

توسعه مدلی جهت اررزشیابی عملکرد کارکنان، مبتنی بر رویکرد  ترکیبی تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس، با تأکید بر عوامل شایستگی (مورد مطالعه: کارکنان بخش فروش شرکت تیام شبکه) حیدری دهویی و رشیدی آشتیانی (۱۳۹۴) در پژوهش خود تحت عنوان “توسعه مدلی جهت ارزشیابی عملکرد کارکنان مبتنی بر رویکرد ترکیبی تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس با تاکید بر عوامل شایستگی (مورد مطالعه: کارکنان بخش فروش شرکت تیام شبکه)”، با استفاده از رویکرد ترکیبی تکنیک‏‌های تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس مدلی جهت ارزیابی عملکرد کارکنان با تاکید بر عوامل شایستگی توسعه دادند. در توسعه مدل پیشنهادی ضمن مطالعه و استفاده از نتایج تحقیقات پیشین، به منظور ارزیابی و اطمینان از صحت مدل، از نظرات خبرگان حوزه صنعت و دانشگاه نیز بهره گرفته شد. از آنجایی که بخش فروش هر سازمان به عنوان قلب تپنده آن سازمان محسوب می‌‏شود لذا متدولوژی پیشنهادی درخصوص عملکرد کارکنان بخش فروش یکی از شرکت‌‏های فعال در حوزه فن آوری اطلاعات (IT) به اجرا گذاشته شد. شاخص‌‏های بررسی شده در این مدل، در محور عملکرد مربوط به فروش شامل، ۳ معیار اصلی میزان فروش، نسبت فروش موفق و تعداد مشتریان جدید، و در محور عملکرد پرسنل خارج از حوزه کاری فروش شامل ۲ معیار اصلی مهارت ارتباطی و مهارت کار گروهی درنظر گرفته شد. نتایج نشان می‌‏دهد که معیار میزان فروش طبق نظر خبرگان، حدود ۵۰ % کل وزن معیارها را به خود اختصاص می‌‏دهد. همچنین شاخص ناسازگاری مقایسات زوجی معیارها در حدود ۰.۰۲۸ بوده که نشان دهنده سازگاری مناسب این مقایسات می‌‏باشد. استناد: حیدری دهویی، جلیل. و رشیدی آشتیانی، بابک. (۱۳۹۴). توسعه مدلی جهت ارزشیابی عملکرد کارکنان مبتنی بر رویکرد ترکیبی تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس با تاکید بر عوامل شایستگی (مورد مطالعه: کارکنان بخش فروش شرکت تیام شبکه). اولین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع، مدیریت و حسابداری، به صورت الکترونیکی، موسسه پژوهشی البرز.

دانلود نسخه pdf کامل مقاله، از سایت سیویلیکا:


دیدگاهتان را بنویسید

×

درود بر شما

تماس مستقیم:

×