مقاله
مدل ارزیابی عملکرد کارکنان بخش فروش
توسعه مدلی جهت اررزشیابی عملکرد کارکنان، مبتنی بر رویکرد ترکیبی تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس، با تأکید بر عوامل شایستگی (مورد مطالعه: کارکنان بخش فروش شرکت تیام شبکه) حیدری دهویی و رشیدی آشتیانی (۱۳۹۴) در پژوهش خود تحت عنوان “توسعه مدلی جهت ارزشیابی عملکرد کارکنان مبتنی بر رویکرد ترکیبی تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس با تاکید بر عوامل شایستگی (مورد مطالعه: کارکنان بخش فروش شرکت تیام شبکه)”، با استفاده از رویکرد ترکیبی تکنیکهای تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس مدلی جهت ارزیابی عملکرد کارکنان با تاکید بر عوامل شایستگی توسعه دادند. در توسعه مدل پیشنهادی ضمن مطالعه و استفاده از نتایج تحقیقات پیشین، به منظور ارزیابی و اطمینان از صحت مدل، از نظرات خبرگان حوزه صنعت و دانشگاه نیز بهره گرفته شد. از آنجایی که بخش فروش هر سازمان به عنوان قلب تپنده آن سازمان محسوب میشود لذا متدولوژی پیشنهادی درخصوص عملکرد کارکنان بخش فروش یکی از شرکتهای فعال در حوزه فن آوری اطلاعات (IT) به اجرا گذاشته شد. شاخصهای بررسی شده در این مدل، در محور عملکرد مربوط به فروش شامل، ۳ معیار اصلی میزان فروش، نسبت فروش موفق و تعداد مشتریان جدید، و در محور عملکرد پرسنل خارج از حوزه کاری فروش شامل ۲ معیار اصلی مهارت ارتباطی و مهارت کار گروهی درنظر گرفته شد. نتایج نشان میدهد که معیار میزان فروش طبق نظر خبرگان، حدود ۵۰ % کل وزن معیارها را به خود اختصاص میدهد. همچنین شاخص ناسازگاری مقایسات زوجی معیارها در حدود ۰.۰۲۸ بوده که نشان دهنده سازگاری مناسب این مقایسات میباشد. استناد: حیدری دهویی، جلیل. و رشیدی آشتیانی، بابک. (۱۳۹۴). توسعه مدلی جهت ارزشیابی عملکرد کارکنان مبتنی بر رویکرد ترکیبی تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس با تاکید بر عوامل شایستگی (مورد مطالعه: کارکنان بخش فروش شرکت تیام شبکه). اولین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع، مدیریت و حسابداری، به صورت الکترونیکی، موسسه پژوهشی البرز.دانلود نسخه pdf کامل مقاله، از سایت سیویلیکا:
دکتر پاپک
0
Tags :