نقش عوامل زمینهای در توانمندی خرده فروشیها بر بهبود پیامدهای ارتباطی
نقش عوامل زمینهای موثر در توانمندی خرده فروشیها، بر بهبود پیامدهای ارتباطی و پیامدهای نهایی (شرکتهای توزیع کننده تجهیزات پزشکی)
شمشادی و همکاران (۱۳۹۷) در پژوهش خود تحت عنوان “نقش عوامل زمینهای موثر در توانمندی خرده فروشیها، بر بهبود پیامدهای ارتباطی و پیامدهای نهایی (شرکتهای توزیع کننده تجهیزات پزشکی)”، به تعیین نقش عوامل زمینهای موثر در توانمندی خرده فروشیها، بر بهبود پیامدهای ارتباطی و پیامدهای نهایی در بین شرکتهای توزیع کننده تجهیزات پزشکی پرداختهاند. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق از نوع مطالعات توصیفی- پیمایشی است که در آن تعداد ۱۲۰ شرکت توزیع کننده تجهیزات پزشکی (از بین ۱۵۵ شرکت فعال در تهران) به عنوان نمونه انتخاب شدهاند. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه (با روایی و پایایی تایید شده) بهره گرفتند.
نتایج به دست آمده از مدل سازی معادلات ساختاری این پژوهش (با رویکرد PLS) نشان داد که عوامل زمینهای همچون شهرت شرکت، ریسک ادراک شده مشتری، تصویر از برند، کنترلهای مدیریتی و مدیریت دانش از جمله عوامل موثر معنادار بر پیامدهای ارتباطی (تعهد و اعتماد مشتری) و پیامدهای نهایی (عملکرد شرکت و مزیت رقابتی) میباشند. همچنین مطابق با مقدار ضریب تعیین، مجموعه عوامل مورد نظر میتوانند بر روی عملکرد شرکت و مزیت رقابتی آن به ترتیب به میزان ۷۷/۸ و ۴۹/۳ درصد تاثیرگذار باشند.
استناد:
شمشادی، ایمان. حسینی شکیب، مهرداد. و رمضانی، علی. (۱۳۹۷). نقش عوامل زمینه ای موثر در توانمندی خرده فروشی ها، بر بهبود پیامدهای ارتباطی و پیامدهای نهایی (شرکت های توزیع کننده تجهیزات پزشکی). چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی، تاکستان، موسسه آموزش عالی تاکستان.
دانلود نسخه pdf کامل مقاله، از سایت دکتر پاپک: